Lead Magnet – przyciągnij swoich odbiorców.

Różnie nazywany przez przedsiębiorców: freebie, lead magnet, prezent… Ma bardzo kluczowe znaczenie w działaniach marketingowych i w budowaniu własnej bazy mailingowej. Ale co to tak dokładnie jest? Jak go stworzyć, aby przynosił same korzyści?
Na te pytania sobie teraz odpowiemy.

lead magnet - prezent

Cechy dobrego lead magnet

Wiemy już, czym jest lead magnet. Najprościej mówiąc, to prezent dla naszych potencjalnych klientów np. za zapisanie się na listę mailingową.

Aby działał, jak należy, musi spełniać kilka wymogów. Twój prezent powinien być taki jak Ty. Profesjonalny, a zarazem przydatny odpowiednim ludziom.

lead magnet - freebie

Cechy dobrego Lead Magnetu:

  • Musi być związany z Twoją profesją.
    Raczej odpadają wszelkie listy TO-DO dotyczące efektywnego sprzątania mieszkania (😉), jeśli specjalizujesz się np. w księgowości. Musi pochodzić z Twojego obszaru działania, musi pokazywać Cię jako eksperta w tej właściwej materii.
  • Przydatny, ale tylko dla niektórych.
    To nie może być prezent dla wszystkich. Za pomocą freebie selekcjonujesz potencjalnych klientów. Nie powinien odpowiadać na bardzo szeroki obszar zainteresowań. Stawiamy na konkret.
  • Potrzeby, jakie zaspokaja, generują chęć kolejnych kontaktów z Tobą.
    Za pomocą freebie zaspokoisz podstawową potrzebę właściwego klienta. Następnie wskażesz mu kolejne obszary, które również potrzebują poprawy u klienta.
    Co mam na myśli? To, że np. poradzimy sobie z kompresją zdjęć na stronie www to dopiero początek pracy nad polepszeniem jej prędkości. Malutki element sporego obszaru do poprawy.
  • Szybki.
    Prezent musi być łatwy i szybki do “skonsumowania” przez odbiorcę. A jego otrzymanie nie może być odległe w czasie.
    Jak ebook, to na pewno nie 250 stron. To zbyt dużo na jeden raz! Wprowadzenie wskazówek lub tego narzędzia, które jest prezentem ( np. lista TO-DO) nie może być trudne ani czasochłonne. Powinno to odbywać się jak najszybciej.
    Dostarczaj freebie w pierwszym mailu po zapisie na listę mailingową. Nikt nie lubi zbyt długo czekać na prezenty 😊.

tworzenie lead magnet

Czym może być lead magnet? Zanim zaczniemy go tworzyć musisz zastanowić się nad formą swojego freebie. Mamy ich kilka rodzajów, a z pewnością możesz też wymyślić jeszcze klika innych.

Rodzaje lead magnet

  • LISTY – wszelkie To-Do lub pokazujące jakiś proces
  • INFOGRAFIKI – zestawienia najważniejszych wytycznych, przepisów, informacji dotyczących konkretnego zagadnienia
  • INSTRUKCJE – jak coś wykonać krok po kroku
  • ŚCIĄGAWKI – jak sama nazwa wskazuje, to krótka forma pomagająca przyswojenie jakiejś treści, informacji
  • SZABLON – grafiki lub jakiegoś dokumentu np. regulaminu sklepu
  • MINI KURS – może być w formie e-mail lub na platformie
  • SZKOLENIE / TUTORIAL – przewodnik w formie video
  • ZNIŻKI, KUPONY – dodawane na zakup produktów lub usług
  • DARMOWA DOSTAWA – to sprawdza się przy fizycznych produktach.
lead magnet - budowanie listy

Od czego zaczynamy tworzenie perfekcyjnego lead magnetu?

  1. TEMAT – wypisz wszystkie tematy, na które masz wiedzę i chciałabyś się nią podzielić.
  2. TEST – sprawdź, czy wybrane tematy spełniają cechy dobrego freebie.
  3. TWORZENIE – a teraz praca kreatywna 😉.

Masz już prezent, ale to jeszcze nie koniec. Aby spełniał swoje zadanie potrzeba jeszcze zaprząc go do pracy. Do tego również będziesz potrzebować kilku rzeczy.

  • Program mailingowy – to miejsce, gdzie będzie tworzona baza newslettera. Ja zawsze polecam na początek MailerLite. Jest bardzo intuicyjny i “mało techniczny”
  • Landing Page – czyli stronę www, na której umieścisz swój formularz zapisu i na której zaprezentujesz wszystkie atuty swojego lead magnetu. Jak stworzyć dobry landing page? Pisałam o tym o tu.
  • Strona Podziękowania – to ta, która pokazuje się po zapisie. Koniecznie ją stwórz, aby móc właściwie skonfigurować zdarzenia przez Pixel FB i zoptymalizować koszta reklamy na Facebooku.
  • E-mail powitalny – Koniecznie stwórz sekwencję powitalną na swojej platformie mailingowej, nie zostawiaj potencjalnego klienta samemu sobie. Wyślij mu obiecany prezent, nie zwiedź jego oczekiwań.
  • Systematyczny newsletter – dbaj o swoją bazę mailingową, komunikuj się ze swoimi klientami często i (najważniejsze) regularnie. Buduj głęboką relację opartą na wzajemnym zaufaniu.

Jeśli masz problem ze wdrożeniem tego planu działania lub po prostu brakuje ci na to czasu, skontaktuj się ze mną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *