One Page – co zawiera? Dla kogo dedykowana?

Co to jest ONE PAGE? Zastanawiając się nad stworzeniem własnej strony, z pewnością natrafisz na to określenia. A następnie zaczniesz zadawać sobie pytanie, czy taka strona w Twoim wypadku to dobry wybór?

Ten post odpowie na twoje bolączki 😉.

Definicja One Page 

Najkrócej i najprościej rzecz ujmując to strona www nie mająca żadnych podstron/zakładek.
Cała treść zamieszczona jest na jednej stronie. Taka strona często nazywana jest również Single Page. 

Taka strona może mieć kilka celów jednocześnie:

  • informacyjną
  • reklamową
  • zbierającą tzw. “leady” (choć ja wolę nazywać to po prostu zapisem na newsletter)

Może ona być Landing Page. Landing page z kolei ma ZAWSZE jeden konkretny cel. Landing Page może być Simple Page – całą treść znajduje się na jednej stronie.

Skomplikowanie brzmi? Wyjaśnij na przykładach:

  1. Chcesz mieć stronę, która opisuje Twój biznes, pozwala na skontaktowanie się z Tobą i na zapis do newslettera – to One page 
  2. Sprzedajesz konkretny produkt – Landing Page
  3. Zbierasz zapisy na newsletter – Landing Page
  4. Prezentujesz swoją ofertę i pozwalasz na zamówienie jej – Landing Page

Każdy One Page i Landing Page to Simple Page. Wiesz już, czym jest pojedyncza strona. Teraz przejdziemy do kolejnego pytania, które z pewnością pojawiło się w Twojej głowie. Czy Twój biznes, czy Ty potrzebujesz właśnie takiej strony, a może bardziej rozbudowanej?

Dla kogo ona jest?

Zazwyczaj swoja obecność w sieci zaczynamy od pojedynczej strony. Z łatwością można ją później modyfikować i dostosowywać do zmieniających się celów Twojego biznesu.

Zaczynasz w sieci – taka strona to dobry wybór. Za jej pomocą opiszesz swoją działalność, dasz się poznać potencjalnym odbiorcom. Na niej można zamieścić odnośniki do profili social mediów, kanału YouTube, czy dane kontaktowe do Ciebie. 

Najczęściej spotykanymi elementami takiej strony są właśnie sekcje:

  • O mnie;
  • Kontakt;
  • Social media;
  • Opinie;
  • Zapis na newsletter.

Tak skonstruowana strona pozwala na wygodne odesłanie swoich członków społeczności np. do newslettera lub formularza kontaktowego. 

Jako wizytówka Twojego biznesu doskonale przyda się właśnie pojedyncza strona. Zawrzesz na niej wszystkie istotne dla Ciebie informacje i usprawni to Twoje działanie w sieci. 

Jest też bardzo dobrą bazą do rozwoju swojego biznesu. Mając już społeczność skupioną na niej – możesz pokusić się o klub subskrypcyjny, e-sklep lub platformę kursową. Co tylko wymyślisz!

Dla jakiej branży przyda się taka prosta strona? Z pewnością dla każdej, która chce i może działać online. Nasi potencjalni klienci muszą nas najpierw poznać, następnie polubić, aby finalnie zaufać i zacząć korzystać z naszych usług lub kupić nasz produkt. To proces, nad którym musimy ciągle pracować. Systematyczność w działaniu jest tu najważniejsza. Prosta, pojedyncza strona to pierwszy krok.

Taka strona jest najtańsza?

Czasem jest to najtańsza opcja strony. Aczkolwiek można stworzyć własny landing poprzez platformy mailingowe, lecz nie rekomenduje takiego działania. Własna strona www – nawet ta najskromniejsza i najprostsza – to Twoja własność. Jak długo będziesz opłacać hosting i domenę – nikt Ci tego nie odbierze.

Przygotowując się do stworzenia strony w formacie One Page, przyda się przemyślenie własnej misji i wizji biznesu, określenie grupy docelowej oraz popracowanie nad identyfikacją wizualną, czyli wybraniem logo, kolorów i fontów.

O czym jeszcze warto pamiętać? W tym pomoże wypełnienie mojego briefu. Wszystkie zadane tam pytania można odnieść do swojej strategii biznesowej. Ma to istotne przełożenie na wygląd strony, na treść na niej zawartą, a również na funkcję, jaką ma pełnić.

Wypełniłaś brief i chcesz dowiedzieć się, ile to będzie kosztować? Napisz do mnie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *