Słowa kluczowe, content, strategia treści… czy na widok tych fraz masz odruch obronny? Z pewnością znajdzie się sporo osób, które tego po prostu nie czują i co wtedy? A z każdej strony grzmi, że trzeba robić wartościowy content!
Dziś przybliżę Ci pojęcie słów kluczowych i kilka metod na to, aby nie polegnąć przy publikacji wpisów na blogu firmowym lub na profilach w social mediach.
Pamiętaj, że na początek dobrze mieć stworzoną jakąkolwiek strategię treści. To bardzo pomaga w całej tej robocie z publikacją i komunikacją w sieci.

Co to słowa kluczowe?
Zacznijmy od początku. Co to są te słowa kluczowe? Najprościej rzecz ujmując, są to wyrazy, frazy lub pojęcia, jakie użytkownicy sieci wpisują w przeglądarkę.
Słowa kluczowe (ang. keywords) to w rzeczywistości nie tylko słowa, ale również grupy wyrazów tworzące frazy, które są stosowane w celu wyszukiwania określonych informacji w wyszukiwarkach internetowych.
https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/slowo-kluczowe/
Dotyczy to również wszystkich innych wyszukiwarek. Jeśli masz kanał na YouTube, to tam również ludzie szukają po słowach kluczowych.
Instagram? Tak, tam też wyszukujemy hashtagi, które są swojego rodzaju słowami kluczowymi. Możesz być tym zaskoczona, ale wszędzie, gdzie chcesz cokolwiek znaleźć, wpisujesz słowo, o które Ci chodzi, prawda?
Właśnie dlatego tak ważne są słowa kluczowe. Zwłaszcza gdy publikacje łączysz ze swoim biznesem. Jak inaczej dotrzeć do potencjalnych klientów, odbiorców? To jeden z prostszych sposobów. Dlatego warto, choć odrobinę się tym zainteresować.
Nikt nie oczekuje od właściciela firmy znajomości wszystkiego. Możesz posiłkować się specjalistami. Pamiętaj, że Wirtualne Asystentki również posiadają specjalizacje w social mediach lub copywritingu.
Jeśli spędza Ci sen z oczu brak dobrych tekstów, popartych słowami kluczowymi dla Twojego biznesu, to poszukaj odpowiednie osoby, które się tym zajmą.
Jeśli chcesz działać samodzielnie, to zapoznaj się z kilkoma pomysłami skąd wziąć słowa kluczowe i po co je w ogóle używać? To jak? Czytasz? Zapraszam.
Po co są słowa kluczowe?
Znając słowa kluczowe dla swojej branży, możesz otworzyć sobie wiele nowych możliwości rozwoju. Możesz wyszukać niszę, w której możesz stać się liderem!
Brzmi zachęcająco? Z pewnością. Ale jak wszystko, co wymaga naszego zaangażowania, pochłania naszą energię i czas. Czyli zasoby, których nie mamy nieograniczone ilości.
Po co jeszcze słowa kluczowe? Może to zabrzmieć na banalny pomysł, ale … dzięki nim mamy pomysły na nowe wpisy. Te, które mają się ukazywać w dłuższej formie na blogu, naszej stronie www, ale również te krótsze – na profilach social mediach. Wszystkie te zabiegi mają na celu jedno: ściągnąć klienta.
Pamiętaj, że sieć działa na dwa wykluczające się sposoby. 😂. Sieć przybliża. Możemy mieć klientów z drugiego końca świata. Odległości geograficzne, czas lokalny nie ma tu żadnego znaczenia, jesteśmy na wyciągnięcie ręki. Drugi sposób, w jaki działa sieć, to możliwość zagubienia się w tylu treściach! Firm w sieci jest ogrom i każda z nich próbuje dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.
Jak ułatwić potencjalnemu odbiorcy naszych treści odnalezienie nas w morzu innych podobnych firm? Używaj właściwych słów kluczowych, wtedy trafią do nas osoby, o jakie nam chodzi.
Nie zginiemy w tłumie. To tak jakbyś miała przypiętą czerwoną różę do marynarki, kiedy każda inna osoba w tłumie, w jaki się znalazłaś, była ubrana na szaro. Nie ma opcji, aby Cię nie zauważyć, prawda?
Skąd wziąć słowa kluczowe?
Ok, rozpisałam się, jak ważne są słowa kluczowe i dlaczego koniecznie musisz je poznać, aby działać skutecznie w swojej branży. Ale skąd je wziąć? Jest kilka miejsc, gdzie możesz zdobyć wiedzę na temat tych właściwych słów, fraz i pojęć. Zapoznaj się z miejscami, które poniżej wymienię. Większość tych platform, czy narzędzi jest dosyć prosta w obsłudze, a posiadają również dokumentację lub zakładki HELP. 😉
Wybierz jedno popołudnie i przejrzyj, które miejsce Ci odpowiada. Nie musisz korzystać ze wszystkich. Jest to nawet niewskazane. Upraszczaj wszystkie rzeczy, jakie wykonujesz w ramach swojego biznesu.
Źródła słów kluczowych
- Planner słów kluczowych od Google. Podstawowe narzędzie do planowania kampanii reklamowych, ale ma też właśnie w sobie planner słów kluczowych. Tam zapoznasz się z propozycjami oraz „chodliwością” danego słowa, czyli jego klikalnością.
Aby mieć dostęp do tego narzędzia, musisz mieć konto w Google oraz zarejestrować usługę Google Ads >>> ads.google.com - Ubersuggest od Neila Patela. To moje ulubione narzędzie. Jest proste w obsłudze, za darmo i nie wymaga większej wiedzy na temat SEO, słów kluczowych… Działa intuicyjnie i bez jakichkolwiek deklaracji dotyczących kampanii reklamowych. Polecam dla początkujących. >>> ubersuggest.
- Keyword Tool to kolejne narzędzie, które można wykorzystać w ustaleniu właściwych słów kluczowych. Tu możemy określić je, wybierając konkretną platformę, gdzie treści mają się ukazać: Google, Instagram , a może You Tube? Wersja darmowa spokojnie się sprawdzi, ale dla bardziej wymagających jest również opcja „PRO”.
Przekonaj się, czy to narzędzie dla Ciebie >>> Keyword Tool - Trendy Google. To kolejne narzędzie od Google. Pozwala określić pewne trendy związane z danym słowem kluczowym lub branżą. Na przykład wyszukując frazę „wirtualna asystentka” możemy zaobserwować wzrost zainteresowania w sieci, czego nie powinniśmy się dziwić w związku z naszą obecną sytuacją. W tym narzędziu możemy porównać dwa słowa kluczowe. Na przykład do wyszukanego trendu dodamy „praca zdalna” i co jest wynikiem? Nic zaskakującego zważywszy, że praca zdalna to szerszy zakres danego zjawiska. „praca zdalna” zdobywa o wiele więcej zainteresowania w sieci, ale nikogo to już nie dziwi. Chcesz sprawdzić trendy w swojej branży? Wypróbuj >>> trends.google.pl
- Answerthepublic to ostatnie z narzędzi, jakie Ci zaproponuję. Jest dopracowane graficznie, ale też bardzo intuicyjne. Poza tym działa na tzw. grafach. Wszystko w formie graficznej 😍. Po prostu jest ładne i łatwe! Podpowiada jakie tytuły nadać wpisom albo w jaki rejon się zagłębić. Koniecznie zobacz czy nie zostanie Twoim ulubionym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych >>> answerthepublic.com
To już koniec mojej małej wyliczanki. Tak jak wspomniałam wyżej, przyjrzyj się tym narzędziom i wybierz to, które będzie Ci odpowiadało. Które najbardziej będzie pomocne w Twojej działalności.
Coś na temat SEO
Jeśli zainteresował temat SEO, zajrzyj do wpisów:
Zostaw komentarz lub napisz do mnie wiadomość, jeśli pomogłam, choć ciut w tej niełatwej materii, jaką jest SEO. Pamiętaj, że SEO nie jest czynnością, którą się wykonuje raz i ma się „święty spokój” już na zawsze. To proces, nad którym trzeba pracować ciągle. Nasze otoczenie biznesowe w sieci zmienia się ciągle, a my musimy nadążać za tymi zmianami. Słowa kluczowe i publikowanie treści to ta chyba najprzyjemniejsza część tego procesu.